SCHADE MELDEN
Schade oplopen is altijd vervelend. Hoe groot de schade ook is, wij helpen je graag bij het verhelpen ervan. Je kunt je schade melden via ons online schadeformulier óf neem telefonisch contact op, dan ondersteunen we jou graag. Bel gerust 088-7654000 en kies optie 1. Het team van Acura helpt je graag verder. Of stuur een mail met je vraag omtrent de schade naar schade@acura.nl.
​
Autoschade
Ben je betrokken bij een aanrijding? Vul dan het Europees Aanrijdingsformulier in, deze kan je hieronder downloaden. Alle betrokkenen dienen de voorzijde in te vullen; jij bent de enige die de achterzijde invult. Natuurlijk ondersteunen we je daar graag bij, als je dat fijn vindt.
TIP: bewaar het originele exemplaar hiervan altijd goed tot na de volledige afwikkeling van de schade.
Heb je lichamelijke klachten? Neem dan altijd contact op met je huisarts
​
Digitaal schadeformulier:
We werken met een digitaal schadeformulier, zo kunnen we de schades sneller en overzichtelijker in behandeling nemen.
​
Mocht je andere vragen hebben, neem dan contact op met jouw tussenpersoon.
Wat moet je direct doen bij autoschade?
-
Meld de schade zo snel mogelijk via jouw adviseur of via bovenstaande knop en vul het online schadeformulier in.
-
Is er een andere partij betrokken?
-
​Vul gezamenlijk een aanrijdingsformulier in. Niet bij de hand? Geen probleem. Een autoschade kan je ook digitaal melden samen met de tegenpartij via deze link.
-
Blijf kalm en onderteken enkel als je het samen eens bent met de genoteerde toedracht
-
-
De achterzijde kan je op een later tijdstip afzonderlijk invullen
-
Kan je niet verder rijden, bel dan het alarmnummer zoals vermeld op de groene kaart.
-
Doe aangifte via deze link bij de politie in de volgende situaties:
-
​Diefstal van de auto of poging daartoe
-
Diefstal van onderdelen van de auto
-
Aanrijding met een onbekend gebleven tegenpartij
-
Vandalisme
-
Wat te doen per schade?
01
Jouw eerste hulp bij schade in een noodsituatie
Heb je een noodgeval waarvoor de brandweer en politie niet komen, je jouw tussenpersoon niet kunt bereiken en je wél dringend hulp nodig hebt bij schade? Neem dan contact op met een van onze partners om de schade zoveel mogelijk te beperken.
​
Denk aan:
-
Je kelder is ondergelopen met regenwater en moet worden leeggepompt;
-
Er is een waterleiding gesprongen en het water moet worden weggepompt;
-
Er is ingebroken en je wilt een noodvoorziening aanbrengen;
-
Het dak van je carport staat op instorten vanwege een dik pak sneeuw.
​
Je kunt onze partners 24 uur per dag, zeven dagen per week bereiken.
​
Heb je een noodgeval waarvoor de brandweer en de politie niet komen en je kunt jouw tussenpersoon niet bereiken, maar hebt wel dringend hulp nodig? Neem dan contact op met Hommeles Expertise B.V. via 085-064 5820 (kies buiten kantoortijden voor optie 2). Zij helpen je graag met het opstarten van de eerste begeleiding.
02
Autoschade
Om jou zo snel mogelijk te kunnen helpen, hebben wij afspraken gemaakt met verschillende autoschadeherstelbedrijven. Kijk op de achterzijde van je groene kaart om te zien welk bedrijf voor jou aan de slag gaat. Twijfel je? Neem gerust contact met ons op, wij helpen je graag verder.
​
Wil je gebruik maken van een bij ons aangesloten hersteller? Bel dan 088-78 66 200 of mail naar schade@summa.nl. Wij ontzorgen je volledig.
​
-
Gratis haal- en brengservice. Je auto wordt bij je thuis of op je werk opgehaald en er wordt gratis een vervangende auto geregeld zo lang als je eigen auto bij de hersteller is.
-
Verlaagd eigen risico of voorkomen van een verhoogd eigen risico.
-
Geen intakegesprek, dus je hoeft zelf niet langs de reparateur.
-
Garantie op de herstelde schade.
-
De herstelkosten worden direct aan de hersteller overgemaakt, je hebt er zelf geen omkijken naar.
​
Iedere verzekeraar kent zijn eigen netwerk van schadesturing en eventuele gevolgen v oor je eigen risico wanneer je besluit om niet naar een aangesloten hersteller te gaan. De achterliggende verzekeraar van je autoverzekering kun je terugvinden op je groene kaart. Hieronder kun je zien hoe verschillende verzekeraars omgaan met schadesturing:
03
Is jouw voertuig gestolen?
Neem dan direct contact op met het Verzekeringsbureau Voertuigcriminaliteit: 055- 741 00 01
Schade is vervelend en kan grote impact hebben. Wij kunnen ons goed voorstellen dat je op dat moment wel wat hulp kunt gebruiken. Met een team van schadespecialisten staan wij dagelijks voor klaar om jou bij te staan in het geval van schade heeft. Om de schade goed en snel af te handelen, is het belangrijk dat wij over alle benodigde informatie beschikken. Hoe sneller wij alles compleet hebben, hoe sneller wij de schade kunnen afhandelen. Zo is het bijvoorbeeld handig als je alvast een lijst samenstelt van zaken die zijn beschadigd of ontvreemd.
​
Voor het melden van de schade hebben wij een digitaal schadeformulier ontwikkeld. Middels een aantal vragen proberen wij zo veel mogelijk relevante informatie met betrekking tot de schade te krijgen zodat wij jou vervolgens snel van dienst kunnen zijn. Ook is er de mogelijkheid om bijlage(n) toe te voegen, je kunt hierbij onder andere denken aan foto's en nota's ter onderbouwing van de schade.
​
Na het insturen van het formulier ontvang je op het door jou opgegeven e-mailadres een bevestiging met daarin een kopie van het verzonden formulier. Het invullen en versturen van een schadeformulier is niet altijd noodzakelijk. Neem bij schade altijd eerst contact met ons op. Wij zullen u vervolgens informeren omtrent de te nemen vervolgstappen.
05
Ruitschade?
We werken samen met Autotaalglas en Van Mossel Autoschade Groep. Je kunt het direct bellen en hoeft geen aparte schademelding bij ons te doen.
-
0800 08 28 – Autotaalglas
-
088 087 01 50 – Van Mossel Autoschade Groep
06
Autopech?
Sta je ergens stil? Kijk voor het pechhulpnummer op je groene kaart. Geen groene kaart bij de hand?
0031 20 651 51 51 – SOS International (ASR)
0031 71 364 18 49 – Eurocross International (Avéro)
0031 88 001 12 90 – VHD Alarmcentrale (Ansvar)
0031 20 851 22 94 – Allianz Global Assistance
0031 88 663 33 33 – Nationale Nederlanden Alarmcentrale
0031 20 592 91 18 – Allianz Nederland
0031 20 651 59 89 – MS Amlin Alarmcentrale
Wat kan je van ons verwachten?
-
Wij zorgen dat jouw schade snel en deskundig wordt afgehandeld. Een nieuwe schademelding behandelen wij de eerstvolgende werkdag
-
Op al jouw overige vragen hanteren wij een reactie termijn van maximaal 5 werkdagen
-
Wij vinden het prettig om te bellen zodat wij direct de juiste vragen kunnen bestellen
-
Als de schade kan worden hersteld, kunnen we in veel gevallen een herstelbedrijf voor je inschakelen; Wij houden ons aan de afspraken die we met je hebben gemaakt in de polisvoorwaarden; Wij houden ons aan de Gedragscode Verzekeraars. Het Verbond van Verzekeraars heeft de kernwaarden en gedragsregels van financiële instellingen in deze gedragscode beschreven. Je kunt deze gedragscode nalezen op www.verzekeraars.nl.